کد خبر: ۵۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۴ 19 July 2025
گفتگوی اخنصاصی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با سازه نیوز :

امضای تفاهم نامه جاده میانبر مسجدسلیمان فی مابین وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم و وزارت نفت /از تمام ظرفیت های اداره کل برای تحویل یک پروژه خوب و در زمان منطقی استفاده خواهد شد / هنگامی که برای پروژه ای  ردیف اعتباری مشخص می شود هیچ فردی نمی تواند آن را جابجا کند

این جاده در گام اول نیازمند اخذ ماده ۲۳ اخذ بود، اظهار کرد: دغدغه و نگرانی هایی برای مسایل مالی وجود داشت که با تفاهم نامه صورت گرفته منابع مالی مرتفع، دغدغه ها از اعضای کمیسیون برداشته و ماده ۲۳ صادر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از امضای تفاهم نامه جاده میانبر مسجدسلیمان فی مابین وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم و وزارت نفت پس از سال ها خبر داد. 

روح الله عمادی در گفت و گو با خبرنگار سازه نیوز در خصوص جاده میانبر مسجدسلیمان اظهار کرد: پیگیری هایی از سوی نماینده مردم نماینده مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و با عزم و اراده ای که از سوی وزارت راه و شهرسازی بود وارد فاز مبادله تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم و وزارت نفت شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه طبق برآورده صورت گرفته برای این جاده حدود ۵ همت اعتبار لازم است، گفت: معاون برنامه وزیر ۵۰ درصد را از اعتبارات هزینه ای و عمومی در نظر گرفته و تقبل کرده اند، در خصوص مابقی اعتبار نیز با پیگیری هایی که صورت می گیرد از محل مسئولیت های اجتماعی کمک می شود.

وی ادامه داد:  نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی این مساله را پیگیری کرده که در فاز اول حدود یک همت اعتبار ابلاغ شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی کار قطعا مابقی مراحل پرداخت انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان طول جاده را ۲۲ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: این مساله بیش از ۲ دهه مورد پیگیری جدی مسجدسلیمانی ها است که نیاز و اولویت خصوصا برای شمال خوزستان است و می تواند به توسعه این مناطق کمک چشمگیری کند.

عمادی با بیان اینکه این جاده در گام اول نیازمند اخذ ماده ۲۳ اخذ بود، اظهار کرد: دغدغه و نگرانی هایی برای مسایل مالی وجود داشت که با تفاهم نامه صورت گرفته منابع مالی مرتفع، دغدغه ها از اعضای کمیسیون برداشته و ماده ۲۳ صادر می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، سپس کار باید وارد فاز طراحی، انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی شود.

وی بیان کرد: عزم و اراده راه و شهرسازی خوزستان به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که می‌تواند در وضعیت راه های شهرستان مسجدسلیمان و شمال استان تاثیرگذار باشد وجود دارد و پیگیر خواهیم بود. در این زمینه تمام ظرفیت های اداره کل را به کار خواهیم گرفت تا پروژه خوبی در زمان منطقی به مردم تحویل دهیم.

عمادی در پاسخ به این سوال که موضوع مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اختصاص بخشی از اعتبارات پروژه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران دیگر پروژه ها، صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: هنگامی که برای پروژه ای  ردیف اعتباری مشخص می شود هیچ فردی نمی تواند آن را جابجا کند، همچنین ذیحساب در دستگاه اجرایی و مراجع نظارتی این را رصد می کنند.


مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: پروژه ای که ۲۰ سال به جایی نرسیده و اکنون وارد فاز اجرایی می شود، نباید با انتشار مطالب کذب ذهن مردم را درگیر کرده و امید ایجاد شده را از بین ببرد. کار به این بزرگی حتما انجام خواهند شد و در این موقعیت چنین صحبت هایی محلی از اعراب ندارند.

عمادی در خصوص دیگر پروژه های شاخص استان گفت: با وضعیت منابع مالی و موضوعاتی مشابه نمی توانیم بگوییم همه مشکلات استان را حل می کنیم اما اولویت بندی در خصوص جاده ها، مسیرها و ... صورت گرفته است.اولویت برای جاهایی که بُعد مسافری، تردد نیروهای صنایع، حمل و نقل کالا و محصولات کشاورزی و پتروشیمی دارند به ما مسیرهایی برای اولویت بندی و برنامه ریزی نشان داد.

وی اضافه کرد: جاده اهواز به خرمشهر به دلیل ارتباط با کشور عراق، اربعین و سفر راهیان نور اهمیت دارد و باید  دقت ویژه ای صورت می گرفت که امروز شاهد هستیم از طول ۱۰۴ کیلومتر، ۵۰ کیلومتر برای پیمانکار است و ۵۰ کیلومتر دیگر وارد مرحله انتخاب پیمانکار شده، همچنین فعالیت در این پروژه مشهود است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: پروژه ماهشهر به رامشیر به طول ۱۳ کیلومتر نیز هفته گذشته آغاز شده   که با دستور و نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت. مبلغ قرارداد آن بیش از  ۴۰۰ میلیارد است که به عنوان یکی از مسیرهای ترانزیتی بسیار مهم در جهت حمل کالاهای صنایع پتروشیمی در استان بشمار می رود.

عمادی تصریح کرد: جاده شوشتر به دزفول به عنوان یکی از مسیرهایی که می توان گفت جاده مرگ بوده، شاهد تلفات بسیار زیادی در این محورها بوده‌ایم و عموم تصادفات ما منجر به فوت شده اند به طول ۱۴ کیلومتر فعال است که به گواه مسئولین محلی و مردم پروژه با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مابقی محورها در سطح استان در حال انجام هستند، ادامه داد: مسیر رامهرمز به میداوود و چند قطعه دیگر در رامشیر به ماهشهر نیز در دستور کار است. همچنین جاده جدید آغاجاری به بهبهان وارد فاز انتخاب پیمانکار شده که امیدواریم یک ماه و نیم آینده کلنگ زنی داشته باشیم تا به توسعه خوزستان و سهولت در دسترسی هم استانی ها منجر شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه عنوان کرد: زمان انجام کار رسانه ها موضوع را به عنوان مطالبه به ما می رسانند،  وقتی کار در حال انجام است آن را به سمع مردم می رسانند و موجب دلگرمی آن ها می شوند.


بازدید:۸۳